Olympijské hry 2018 byly prezentací výrobků automobilek Toyota a Hyundai


Zimní olympiáda v jihokorejském Pchjongčchangu byla nejen svátkem sportovním, ale i výbornou příležitostí pro prezentaci špičkových výrobků předních světových automobilek. Partnery her byly mimo jiné automobilky Hyundai a Toyota. Zatímco Hyundai se orientoval na předvedení bezpilotních vozů, Toyota zazářila při přehlídce tzv. Mobility for all, která svou pozornost upíná především na osoby s různými zdravotními omezeními a handicapy.
znak Hyundai
Vozidla, která řídí autopilot, byla centrem pozornosti již od prvního dne olympiády. Lidé mohli shlédnout na vlastní oči pět bezpilotních vozů Hyundai, z nichž tři modely Hyundai Nexo SUV byly poháněné vodíkem. Palubní počítač a autopilot byl připojen do sítě 5G a díky této obrovské rychlosti přenosu dat se vůz pohyboval v reálném čase na silnici tak, jako by za volantem seděl člověk. Vozy pojížděly na vozovce naprosto bez problémů, automatika dokonce lépe zvládala běžné rutinní operace v nečekaných situacích na křižovatkách, při přednosti v jízdě a odbočování, a chovala se tak, že předčila řidiče, který často v takových modelových situacích nebezpečně improvizuje.
stříbrné vozidlo

Sériová výroba vozů na alternativní pohon je zatím hudbou budoucnosti

Vedení automobilky Hyundai prohlásilo, že se Hyundai Nexo začne vyrábět a dodávat na běžný trh až v roce 2021, a to nejprve v kusové výrobě. Sériová výroba se předpokládá někdy kolem roku 2030.
Automobilka Toyota se naopak snaží auta více přiblížit lidem, aby je mohli řídit i ti, kteří trpí různými vadami pohybového aparátu, nebo dokonce lidé slabozrací. Vozy by měly být osazeny umělou inteligencí, která se má prosadit např. v bezpečnostním systému řízení s názvem Toyota Guardian. Za dva roky při letní olympiádě v japonském Tokyu se jistě seznámíme s dalšími inovacemi ve vozech Toyota, neboť bude zřejmě tato automobilka hlavním partnerem her.
jeep hyundai
Někteří citliví lidé, a není jich málo, se pozastavují nad současným trendem vývoje automobilů z hlediska jejich designu. Připomínají jim spíš velké obludy, příšery z vesmíru, opancéřované neproniknutelným štítem. Někteří designéři na to slyší a snaží se vracet do doby před dvaceti lety, kdy se na trhu objevily první konstrukce vozů, o jejichž vzhledu bylo možno tehdy říci, že je nadčasový. Jedním z takových modelů byl např. čtyřdveřový sedan Opel Astra, vyráběný v inovovaném vzhledu již od roku 2001.