Techniky reklamního potisku


Moderní doba vyžaduje moderní řešení. To jistě platí v mnoha oborech. Pochopitelně, také ve světě reklamy. V současné době je možné využít pro propagační účely prakticky jakýkoliv produkt. Reklamní předměty jsou velice oblíbené pro svou velkou variabilitu a také finanční nenáročnost.

  • Dříve měl tisk na reklamní předměty celkem omezené možnosti.
  • Dnes se využívá mnoho různých technik, které zaručují dokonalý a dlouhotrvající výsledek.

Vybrat ten pravý potisk můžete nejen podle zvoleného materiálu určeného k potisku, ale také podle požadavků na barevnost nebo přesnost tisku.

Techniky nanášení motivů

Technik a způsobů pro potisk reklamních předmětů je několik. Některé jsou téměř univerzální a jiné se využívají pouze pro přesně dané materiály.

  1. Digitální transfer
    • technika určená pro tisk menšího množství položek bez barevného omezení. Motiv je vytištěn ve fotografické kvalitě speciální digitální tiskárnou na přenosový papír a poté nanesen tepelnými lisem na produkt. Využívá se především na mapy, batohy, netkanou textilii, korek, fotbalové míče.
  2. Laser
    • laserový paprsek vypálí grafický motiv do tvrdého povrchu. Jedná se o velice přesnou potiskovou metodu s kvalitním a dlouhotrvajícím efektem. Vypalování laserem je možné do kovu dřeva kůže PU a skla. Tato technika se využívá na klíčenky, dřevěné podložky, kovová pera a propisky, vizitkáře, korkové produkty.
  3. Sítotisk
    • sítotisk se využívá především na hladké povrchy. Výhodou je tisk ve vysokém rozlišení s možností potisku více barvami. Sítotisk se využívá na pravítka, zápisníky, lékovky.
  4. Digitální UV tisk
    • technika, která se dostává se slovu při nutnosti rychlého a zaručeně kvalitního potisku. Ideální pro malé množství položek a pro potřebu plnobarevného potisku. Digitální UV tisk lze aplikovat i na lehce zakřivené povrchy. Využití – klíčenky, pera, pravítka, poznámkové bloky.