Stravovací trendy generace Y. Jedí ve spěchu, s mobilem v ruce

Britská výzkumná společnost Elior si posvítila na stravovací zvyklosti a chutě mileniálů. Vypozorovala u nich 5 hlavních stravovacích trendů. Kuchaři na jejich základě mohou upravit jídelní menu tak, aby vyšli vstříc generaci, která žije ve dvou světech. Občas v tom skutečném, ale převážně v tom virtuálním.

slečna v restauraci

Pět hlavních stravovacích trendů generace Y:

1.      Ignorují typické servírovací časy

Generace mladých strávníků má tendenci se vyhýbat tradičním časům, ve kterých se běžně podává jídlo. Mnozí rovněž vynechávají snídani, kterou nahrazují dřívější svačinou. Oběd velice často zkonzumují na místě, které je pro ně nejsnadněji dostupné. Vyhledávají kvalitní rychlá občerstvení. V jejich prostorách je totiž obslouží i v nestandardních časech.

2.      Upřednostňují rychlost

Tato mladá klientela většinou vede poměrně hektický život. Sedí za monitorem svého notebooku, buď intenzivně studuje, nebo pracuje. U toho se pokouší co nejrychleji spořádat bagetu. Opravdu málokdy nejí ve spěchu.  Proto je rychlost služby (zejména v případě snídaní a obědů) důležitým faktorem při výběru stravovacího zařízení. Kvůli nedostatečné rychlosti se možná nakonec vrátí před dveře zmiňovaného rychlého občerstvení nebo nakonec zamíří do supermarketu pro nějaký polotovar.

3.      I při jídle musí být on-line

Internet je nedílnou součástí každodenního života mileniálů. Své kulinářské zážitky dokumentují a ihned sdílejí prostřednictvím nejrůznějších sociálních sítí. Z tohoto důvodu musí být digitálně propojení se světem za každých okolností.


 blondýna v kavárně

4.      Zajímají se o zdravé potraviny, ale stravují se spíše nezdravě

Drtivá většina lidí od 18 do 30 let tvrdí, že jedí nebo by si přáli jíst zdravé potraviny. Jejich nákupní chování tomu ovšem zdaleka tak neodpovídá. S častější frekvencí se zakousnou do nezdravé klobásy nebo hamburgeru, salát si objednávají opravdu sporadicky.

5.       Preferují domácí vaření, protože je to IN

91 % lidí z generace Y si někdy doma sami uvaří, a zároveň předpokládají, že budou v budoucnu restaurace navštěvovat čím dál méně. Zajímavé je, že se v domácím prostředí s oblibou snaží připravit právě ta jídla, na kterých si rádi pochutnávají ve svých oblíbených restauracích.

2/5 - (1 vote)

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup